Steun ons biogasproject!

Een centje groot of klein dat vinden de kindjes van Les Cajoutiers zeker fijn! BE04 3631 1411 9631

14 februari 2013

Na 6 weken terug in het bevroren Belgenlandje. ça caille ici! Mijn eerste Senegalese avontuur zit er helemaal op. Bij deze dan ook mijn laatste verslagje: een overzichtje van alles wat we verwezenlijkt hebben in het schooltje Les Cajoutiers in Warang.

La maternelle waarbij elk kleutertje zijn eigen boekentasje heeft
De volgende onderdelen van de biogasinstallatie konden afgewerkt worden: het inlaatreservoir, de vergister, het uitlaatreservoir en het gasopslagreservoir. Ook met de bouw van de nieuwe toiletten werd reeds gestart.

Panorama van de biogasinstallatie

Fondation van de toiletten
De installatie kon echter niet volledig afwerkt worden. De volgende onderdelen moeten nog geplaatst worden: de in- en uitlaatbuizen, de gasleidingen en de metalen gascilinder. Tegen de paasvakantie zullen de toiletten afgewerkt zijn en keer ik als alles goed gaat terug om de installatie af te werken en op te starten.

Dan rest mij niet veel meer dan de fantastische equipe van Mamadou te bedanken voor hun uitstekende werk. Bedankt Mamadou, Bouba, Ousmane, Pap, Eka, Mousa, Ibou en Robin! En natuurlijk ook alle anderen. Bedankt Wim en Guy voor jullie begleiding en jullie hulp! Bedankt Sophie, mami en papi voor de gastvrijheid en jullie hulp! Bedankt Mathilde, Waly en Antoine voor de goede ontvangst en de vriendschap in de Kenkeni! Vous allez me manquer! A bientôt!

The A-team

1 opmerking:

  1. WOW Inge, zeer mooi werk! Geeft een vreemd gevoel bij mij, zou je graag komen helpen in de paasvakantie maar dat zit er om duidelijke redenen niet in ;-)

    BeantwoordenVerwijderen